perjantai 1. heinäkuuta 2016

#66 Miten minusta tuli ratsastaja?

postaushaaste-1

Jalustin.netissä oli tälläinen postaushaaste "Miten minusta tuli ratsastaja?"  Ja ajattelin tehdä sitten siitä postauksen, koska kukaan ei varmaan tiedä miten päädyin ratsastajaksi.

Vuoden 2008 kesällä äiti vie mut ja mun pikkusisikon ratsastamaan ponitallille ratsastamaan. Ensinmäinen poni jolla menin oli Awa?. Ja tätä ennen oli IKH:lla oli joku lasten tapahtuma missä oli poneja ponitallillta. Ja innostuin ratsastuksesta. Ja olin puhunut hevosista aika paljo pienestä lähtien.
Eka ratsastus kerta ikinä. 

Ja tän ratsastuksen jälkeen kävin ratsastamassa siellä joka kuukausi ainakin kerran kuussaa. Seuraava poni jolla menin oli Viiru. Ja Viirusta tuli sen jälkeen mun lemmpari ja se oli aika auan mun lemppari. Eka issikka jolla menin oli Winda. Tätä ennen oli käynyt siellä ainakin kaks tai kolme vuotta. Ja oli saanut itselleni kaverin joka kävi mun kans siellä. Olisi ollut kolmos tai nelos luokan aikana aloin käydä tallilla kahdestaan mun kaverin kans. Oltiin melki koko päivä siellä ja melkein joka viikonloppu. 

Kävin myös muilla talleilla ratsastamassa. Muutamassa ratsastuskoulussa ja muutamalla yksityisellä tallilla. Mutta kävin niissä vain muutamia kertoja. Mutta muuta näistä on jo lopettanut toimintansa. En muista tallien nimiä.


Mun ensinmäinen hoitoponi oli Swiitti ja se on edelleen mun hoitoponi. Viiru on Swiitin emä. Joten molemmat on saman tyylisiä ratsastaa.  Swiitti on laiska ja sitä ei kinnosta liikkua mihinkään. Ite oon mennyt sillä tosi paljon.

 
Toinen hoitoponi oli Kippa, Ja Kippa on edelleen mun hoitoponi. Kippaa oon ratsastanut vuodesta 2012 tai 2013 en oo varma. Kippa on raipas ja aika jäykkä taipumaan.

2015 vuonna pääsin töihin ponitallille. Ja oon ollut nyt töissä yli vuoden. Tällä hetkellä mulla on siellä kaks koulutettavaa shettistä Bono ja Milla Magia. 

Mulla ollut aika monta liikutushevos täs muutaman vuoden aikana.  Niitä ollut Pimu, Risto, Salkku... En muista edes kaikkia.


                                                    

Tän vuoden alussa sain  uudet liikutushevoset Sipon ja Torstin. Oon liikuttanut niitä yli puoli vuotta. Sipo on ex-ravuri ja Torsti on issikka ruuna. Niistä voi lukea lisempää täältä.

Mulla on ollut nyt kolme eri vuokraponia Crimsu, Veikko ja Kippa. 

Crimsu
Veikko

Kippa

 Ja tä ihana harrastatus jatkuu vielä kauan. Haluan kiittää niitä hevosia jotka on ollut mun elämässä mukana. 

(ETTÄHÄN KOPIOI KUVIA ILMAN LUPAA!!!)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti